מזג אוויר סוער צפוי בשבת הקרובה: חשש לשיטפונות והצפות

בנצי לייזרוביץ No Comments on מזג אוויר סוער צפוי בשבת הקרובה: חשש לשיטפונות והצפות

בחברת החשמל נערכים למזג האוויר הסוער, צוותי העבודה בשטח תוגברו וערוכים לטיפול בכל הפרעה באספקת החשמל, מרכזי השירות 103 תוגברו ותודלקו ומוכנים לניוד גנרטורים, במות הרמה ומנופים

צילום: פלאש90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על פי תחזית השירות המטאורולוגי בימים הקרובים צפוי גשם עוצמתי בכמויות גדולות שיגרום להצפה באגני ניקוז ושטפונות בעוצמה גבוהה בנחלי המזרח ודרום הארץ. לאור זאת חל איסור מוחלט להכנס ברגל וברכב לאפיק נחל בזרימה עד לירידה מוחלטת של מפלס המים – סכנת חיים. אסור להתקרב לשפת נחל בשעת שיטפון מחשש להתמוטטות הגדה, יתכן שיסגרו אתרים ומסלולי טיול, מומלץ להתייעץ עם מוקד המידע של רט"ג 3639* טרם יציאה לטיול.

גם בכבאות והצלה לישראל ערוכים למזג האוויר הסוער הצפוי בסופ"ש לאור התחזית למזג אויר סוער בסוף השבוע וכחלק מהיערכות לחודשי החורף נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי הנחה את הגורמים המקצועיים בכב"ה להיערך לחודשי החורף תוך דגש על מתן מענה מהיר לכלל האזרחים.

רב טפסר דדי שמחי: "כבאות והצלה לישראל נערכה ביסודיות לקדם ולתת מענה מבצעי מהיר לכל מפגעי מזג האוויר הצפויים בחודשי החורף ובכללם תרחישי קיצון כגון שיטפונות, הצפות ושריפות הנגרמות מתנורי חימום ביתיים . אני קורא לציבור לשמור על כללי הזהירות, לגלות ערנות ולדווח למוקד 102 על כל אירוע או מפגע חריג."

על פי הנחיית נציב כב"ה נערך בימים האחרונים הערכת מצב במחוזות ובתחנות הכיבוי העירוניות מתוך כוונה להשלים את ההיערכות לחודשי החורף והגעה לכשירות מבצעית מלאה תוך מתן מענה לכלל האזרחים. במקומות בהם קיים חשש לשיטפונות או הצפה ניתנה הנחייה להעמיד את היחידות המיוחדות (יל"מ) בכוננות מלאה תוך שמירה על קשר רציף עם כלל הכוחות המבצעיים הפועלים בישראל וכן השירות המטאורולוגי.

חשוב לזכור כי אנו בעיצומה של עונת מעבר המאופיינת במזג אויר הפכפך ובלתי צפוי שהוא בעל פוטנציאל ממשי להפוך בתוך דקות ספורות כל אירוע לגדול ומשמעותי.

בכבאות והצלה שבים ומזכירים לציבור הרחב :זהירות מונעת אסון

• לאור החשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח אין להיכנס לנחלים, זרימות מים ומקווי מים העלולים להיות מלכודת מוות.

• יש לעקוב היטב אחר הוראות רט"ג בתקשורת ובאתר לפני שמתכננים טיול רגלי או רכוב לאיזור מדבר יהודה מחשש להיקלע לשטפון.

• תחושת השליטה והמחשבה "לי זה לא יקרה " מתעתעת בשטפונות והצפות. לפעמים גם זרם שנראה על פניו חלש ולא מזיק, יכול במהירות להפוך לנחל שוצף ומסוכן, העלול לגרום לפציעות קשות ואף לסכנת חיים ומוות.

• חל איסור מוחלט להיכנס לכל המסלולים באפיקי נחלים ובאגני הניקוז בהם קיים חשש לשיטפון, הדבר מהווה סכנת חיים ממשית.

• אסורה כניסה וחציית של אפיקי הנחלים ברגל וברכב עד לירידה מוחלטת של מפלס המים.

• יש להישאר במקומות בטוחים ולהישמע באופן מלא להנחיות התנועה והבטיחות של הצוותים בשטח ביניהם: כוחות המשטרה, כיבוי אש ופקחי רשות הטבע והגנים. במקרה שקטע כביש או שמורה נסגרים חל איסור מוחלט להפר את הוראות הגורמים האחראים בשטח.

• ציבור "לוכדי שיטפונות" מסכן את ביטחונו האישי בכניסה לעומק השטח מתוך כוונה לראות מקרוב את הזרימה בערוצי הנחלים. הימנעו מכניסה לערוצי הנחלים ולגדות לגדות מחשש לסחף או התמוטטות.

• נוכח הרוחות החזקות והגשמים העזים, הצפויים מומלץ לפנות או לאבטח היטב חפצים שעשויים ליפול ממקום גבוה ובכללם דודים,עציצים וענפים מסוכנים.

• אנו מזכירים לציבור הנהגים לנהוג בזהירות ובאחריות בכבישים חלקים ובראות לקויה.

• חלילה ונלכדתם בזרימת מים, נחל, או שיטפון. התקשרו באופן מידי ללוחמי האש בטלפון 102, ובתוך זמן קצר יגיעו אליכם צוותי חילוץ, מיומנים ומנוסים, עם ציוד חילוץ מתקדם ויסייעו לכם. ככל שתמהרו להתקשר, תוכלו לסייע לנו לשמור על חייכם וחיי יקירכם.

לאור מזג האוויר הסוער הצפוי בשבת הקרובה, חברת החשמל תגברה את כוחות השטח ואת מוקד שירות הלקוחות 103. בחברה שבים ומדגישים, כי "אין אפס הפרעות ונזקים ברשת החשמל" וכי בשל גשמים, סופות ברקים, ברד ורוחות חזקות, יש צפי לנזקים ברשת החשמל ולהפרעות באספקה, וזאת, על אף ההיערכות הנרחבת.

צוותי העבודה בשטח ערוכים ומצויידים לטיפול בכל נזק, הפרעה ופגיעה, תודלקו ומוכנים לניוד גנרטורים, במות הרמה ומנופים, נמשכות סריקות קווים ועבודות גיזום, מרכזי השירות 103 יפעלו במתכונת מתוגברת ויעברו לטפל רק בנזקים והפרעות, על-פי צורך.

מחברת החשמל מבקשים מהציבור לגלות ערנות ולדווח מידית על חוטי חשמל קרועים או נזקים אחרים לרשת החשמל. חברת החשמל פועלת לתיקון פגיעות והחזרת אספקה סדירה מהר ככל שניתן , יחד עם זאת חשוב לנו להסביר כי לעיתים בשל אופי הפגיעה ברשת משך הטיפול עשוי להימשך מספר שעות, במקרה של פגיעות ברשת החשמל, קריעת חוטים או כל מפגע אחר.

בחברה שבים וקוראים לציבור לשמור על כללי בטיחות:

· אין לגעת בחוטי חשמל קרועים עקב סכנת התחשמלות- ולדווח על כך מידית למרכז השירות 103 או למוקד משטרת ישראל 100, או באמצעות האפליקציה של חברת החשמל בטלפון הסלולארי.

· בחברת החשמל מבקשים מהציבור להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי רוח חזקים ולפגוע במעופם בקווי חשמל סמוכים.

· אם מבחינים בעצים או עמודים שאינם יציבים ועלולים ליפול, או ענפים שעלולים לגעת בחוטי חשמל, יש להודיע למוקד העירוני 106 או למרכזי השירות 103 של חברת החשמל.



0 תגובות